Du er her: Kundesenter » Kjøpsinformasjon » Angrerett

Hopp over seksjon - Til hovedinnhold - Topp

Angrerett ved forbrukerkjøp

Hvis du angrer på et forbrukerkjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Iht. angrerettloven har du noen plikter og oppgaver. Disse finner du i avsnittene nedenfor. Vi ønsker at transaksjonene rundt dette skal være så enkle som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser.

Angreretten gjelder 14 dager fra du mottar ordrebekreftelsen fra oss.

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

  • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.(jf Angrerettloven § 6, punkt e).
  • Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a).
  • Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
  • Dersom du benytter deg av angreretten ifm. med et tilvirkningskjøp, så er du pliktig til å betale de ekstra kostnadene som påbeløper for utført arbeid og medgåtte materialer (jf. Angrerettloven §16 første ledd).

Før ordren er behandlet/pakket/sendt
Log deg inn på din konto og velg "Vis ordrer" her kan du slette ordre hvis denne har status "Åpen" eller ring til oss på tlf 32 82 08 52 og be om at hele ordren slettes. Dersom vi kan bekrefte at ordren er slettet, da har du angret. For din egen del kan det være lurt å beholde informasjon om når du tok kontakt med oss og hvem du har pratet med i forbindelse med at du angret. Ta vare på denne informasjonen i minst 14 dager.

Dersom du ikke henter pakken.
Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med frakt kostnader tur retur og et gebyr pålydende kr 150,- til Buskerud Brannservice for behandling av saken.

Etter at pakken er sendt eller hentet

Under er det noen eksempler på fremgangsmåter du kan benytte.

  1. Hent pakken snarest mulig.
    Ta kontakt med oss via telefonnr. 32 82 08 52 slik at vi kan registrere og bekrefte din angrerett. Du betaler kun returporto og ditt tilgodehavende vil bli oversendt din konto et par dager etter at vi har mottatt og behandlet "angrepakken".
  2. Hent pakken snarest mulig. Ta kontakt med oss via e-post hvor du gir utrykk for at du ønsker å benytte deg av din angrerett. Husk å oppgi ditt kontonummer hvor vi skal returnere pengene. Du vil motta en e-post som bekrefter at kjøpet / varen er innenfor kriteriene for angrerett. Gå til postkontoret snarest mulig, betal returporto og returner pakken til oss.

Disse punktene krever en aktiv handling fra deg (husk 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven §11), på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med andre ord slik at vi kan behandle saken på en rask og smertefri måte for alle parter iht. Angrerettloven. Det oppfordres til at "Angrepakken" sendes som pakkepost slik at du ved å sjekke Posten sine sider har full oversikt over hvor ditt produkt befinner seg i postens system frem til det ankommer oss.

Tilvirkningskjøp og angrerett
Dersom du benytter deg av angreretten i forbindelse med et tilvirkningskjøp så er du pliktig til å betale de ekstra kostnadene som påbeløper for utført arbeid og medgåtte materialer (jf. Angrerettloven §16 første ledd).

 

Kontaktinformasjon:

Buskerud Brannservice
Olaf Bergersvei 23
Postboks 804
3007 Drammen
post@buskerud-brannservice.no

 

Angrerettskjema ved varekjøp som vedlegges retursendingen

Handlekurv

Handlekurven er tom
Sum:Kr 0,-
Vis kurvTøm kurvRegistrer degLogg inn

Vi er en trygg aktør å gjøre handel med :-)

Vi er ratet av Bisnode,
Dun & Bradstreet,
til beste kredittverdighet.

Til toppen av siden

Forsiden | Produkter | Tjenester | Kundesenter | Om oss | Kontakt oss
Innholdsoversikt | Kundesenter | Kjøpsinformasjon | Send oss e-post

Topp

Besøksadresse: Olaf Bergers vei 23 - 3022 Drammen | Postadresse: Postboks 804 - 3007 Drammen

Tlf.: +47 32 82 08 52 - Faks.: +47 32 82 48 75 - E-post: post@buskerud-brannservice.no

Buskerud Brannservice © 2003-17 | Siteman CMS